متن خبر

انواع بازاریابی:۱۳۱ نوع بازاریابی که هر بازاریاب باید بشناسد

 

 هر وقت شواهدی خواستید مبنی بر این که ” بازاریابی تا چه حد گسترده و تفصیلی است، سعی کنید فهرستی از انواع بازاریابی موجود تهیه کنید. تهیه ی فهرستی از انواع بازاریابی در آغاز به اندازه‌ی کافی سهل به نظر می رسد، مثل بازاریابی جستجوی اینترنتی (سرچ مارکتینگ)، بازاریابیایمیلی ، بازاریابی محصول ، بازاریابی ویروسی ولی چیز دیگری که باید بدانید این است که بیش از ۱۰۰ اصطلاح در این زمینه وجود دارد! من به فهرستی از انواع بازاریابی شامل ۱۳۱ بازاریابی مختلف دست یافتم.

برای این‌که فهرست انواع بازاریابی تا حدودی قابل مدیریت باشد، تصمیم گرفتم فقط اصطلاحاتی را در آن بیاورم که با کلمه بازاریابی شروع می‌شوند. هر عبارت “بازاریابی……”. بنابراین از آگهی تبلیغاتی ، برندسازی ، روابط عمومی ، بسته‌بندی ، قیمت‌گذاری ، دیگر اصطلاحات این‌چنین پوزش می‌طلبم. هم‌چنین تصمیم گرفتم اصطلاحات خاص یک صنعت را، نظیر بازاریابی املاک و مستغلات ، بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی درمانی ، بازاریابی سیاسی ، و غیره، و نیز بخش‌هایی مانند بازاریابی هیسپانیک و بازاریابی نسل هزاره را کنار بگذارم.

من هر چیزی را که دارای ویژگی‌های یک تاکتیک (“بازاریابی وفاداری”)، یک کانال (“بازاریابی موبایلی”)، یک سبک (“بازاریابی مکالمه‌ای”)، یک ساختار (“بازاریابی سازمانی”)، یا هر جنبه‌ی پرکاربرد دیگر بازاریابی است، در این فهرست انواع بازاریابی آورده‌ام. من برخی مترادف‌ها را (“بازاریابی اینترنتیو بازاریابی آنلاین یا برخط”) آورده ام، اما نه به صورت خیلی جامع. برای هر عبارت توضیحی مختصر و لینک منبع یا تعریف دقیق‌تر را اضافه کرده‌ام.

آیا شما عبارات دیگری را می‌دانید که برای درج در فهرست انواع بازاریابی نام ببرید؟ آیا توضیحات یا منابع بهتری از انواع بازاریابی سراغ دارید؟ لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. به این ترتیب ما می توانیم فهرست انواع بازاریابی را کامل تر کنیم.

در ادامه فهرست ۱۳۱ انواع بازاریابی را می خوانید :

بازاریابی فردی بازاریابی از طریق فرد کلیدی در یک سازمان (Wikipedia)

بازاریابی وابسته  پرداخت به افراد وابسته به منظور فرستادن بازدیدکننده/ مشتری به وب‌گاه/ کسب و کار شما (Affiliate Scout)

بازاریابی چابک استفاده از روش‌های توسعه‌ی سریع و چابک در بخش بازاریابی (a manifesto)

بازاریابی الگوریتمی  استفاده از نرم‌افزارهای الگوریتمی برای اجرای بازاریابی (نیمه)خودکار (computational)

بازاریابی کمینی  استفاده از فرصت‌های بازاریابی در یک رویداد مهم بدون پرداخت وجهی برای حمایت مالی از آن رویداد (WSJ article)

بازاریابی تحلیلی  شیوه‌ها و مدل‌های کمی بازاریابی (Carnegie Mellon program)

بازاریابی مقاله‌ای  نوشتن مقاله (به صورت برخط و برون‌خط) برای تبلیغ کسب و کار (Wikipedia)

بازاریابی b۲b (صنعتی)  بازاریابی یک کسب و کار در میان کسب و کارهای دیگر (B۲B Magazine)

بازاریابی مصرف – بازاریابی در بین مصرف‌کنندگان (B۲C Marketing Insider)